lørdag den 25. juni 2011

♪♫♪ Rasmus, Pingu, Skæg og Pelle ♪♫♪♫

... skal ud på sjove eventyr! ♪♫♪♫♪♫ ♪
Er det ikke sådan sangen går?






Rasmus, som er vild med Rasmus Klump, fylder 2 år så han skulle da selvfølgelig have en rigtig Rasmus Klump kage!
Der skulle være til 20 personer, men de kager vokser altid fra mig, så der er vist til 40... Fyldet er noget så lækkert som lyse bunde, chokolademousse m. hakkede mandler, jordbærmousse med stykker af friske jordbær og hele herligheden er spærret inde med ultimate chocolate frosting. Den så således ud inden toppen kom på:


Jeg blev først færdig med den kl. 3 i nat, så da Silas vågnede 6.40, var jeg en lille smule træt ;-) Tror den står på afslapning i dag.

25 kommentarer:

  1. Den er fuldstændig vidunderlig - og jeg er kæmpe fan af Rasmus & Co. Elsker at du har alle detaljer med og her kan man se den smarte måde du pakker dine cakeboards ind. Super:-)
    Nanna (PynteKagen)

    SvarSlet
  2. Den er simpelthen fantastisk, Edith.

    Må jeg have lov at låne ideen ved lejlighed?

    Knus Line

    SvarSlet
  3. Du er simpelthen genial!! Hvor er den fantastisk!!!
    Jeg er sikker på at den bringer lykke og det er vist velfortjent at tage en slapper i dag!

    SvarSlet
  4. Jeg tror da også jeg skal på kursus ved dig Edith. Du er bare SÅ dygtig til at lave de der figurer! Kudos!

    SvarSlet
  5. Nanna - Mange tak. Jeg elsker også den lille fyr :-)

    Line - Tak og selvfølgelig kan du bruge idéen! Det tager jeg da som en stor kompliment :-)

    Sophie - Jo tak! Det blev til en dejlig lur imens mindstemanden sov til middag :-) Skønt!

    June - Mange tak :-)

    Luna - Ha ha du kommer bare herud, så tager vi en kagedag :-)

    SvarSlet
  6. Kæreste Edith
    - Du må til enhver tid købe naboens hus, hvis du lover at medbringe en flyt-ind-kage :)

    Den er bare overfantastiskmegamegetflot! Nøj!!!

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare en fantastik kage, den må godt nok have taget din tid at lave.. Rasmus er en heldig lille dreng.

    SvarSlet
  8. Ej, den er bare skøn. Er vild med Skægs "hænder i lommen". Den er virkelig god.

    SvarSlet
  9. Ihhhh hvor er den skøn. Du er simpelthen genial til at finde på kage-design.
    Jeg elsker ALT ved den kage: figurerne, skibet, baggrunden og kagepladen... Det hele er bare så fint.
    WAUW
    Hilsen Heidi

    SvarSlet
  10. Ej, hvor er du dygtig. Kom tilfældigvis forbi! En skam du ikke laver på bestilling ;o)

    SvarSlet
  11. Intet mindre end fantastisk - og perfekt i detaljer, hvor er du dygtig!

    SvarSlet
  12. For filan en masse søde ord!

    Laila - Tak så kan vi være madbyttenaboer ;-)

    Camilla - Ja den tog skrækkeligt lang tid at lave! Men Rasmus blev glad og så er det jo al tiden værd :-)

    Christina - Store ord fra en stor kvinde ;-)

    Himmelske Camilla - Tak. Skæg er også min favorit!

    Heidi - Ih får da helt røde kinder. Tak for de søde ord.

    Pia - Mange tak. Ville gerne lave bestillinger men mangler et godkendt køkken at lave dem i.

    SvarSlet
  13. Lone - Tak! Glæder mig altså så meget til det kursus!!

    SvarSlet
  14. Gud hvor smart at "spærre" moussen inde på den måde! Må jeg helt sikkert benytte mig af en gang. Så smør du den bare almindeligt op bagefter?

    SvarSlet
  15. Ja så smører jeg den bare op almindeligt bagefter. Jeg synes nogle gange at moussen kan bule lidt ud når en kage har stået lidt tid, men på den her måde slipper man for det :-)

    SvarSlet
  16. Hvor er den fantastisk!!!

    Du er bare supersej til at modellere :-)

    KH Pernille (pernilleskager.blogspot.com)

    SvarSlet
  17. Den er bare super flot...

    Jeg har en søn som er helt væk i rasmus klump, så tror jeg vil prøve at gøre dig kunsten efter :)

    SvarSlet
  18. Hej googlede pingu kage og kom til din side.. WAUW... flotte kager. Jeg stjæler nok nogle af dine ideer. Håber det er ok.
    Kigger med fremover .
    Dejligt at der er mange billeder på kagerne. Også fra før de er blever smurt op.
    Hilsen Maria

    SvarSlet
  19. Hej Maria!
    Tak! Du stjæler bare løs - det var ideen med siden ;-)
    God dag.
    Edith

    SvarSlet
  20. Hej Edith
    Det er den flotteste kage, jeg nogensinde har set - og jeg er også ret vild med prinsessen på ærten ude i siden :-)
    Jeg har lige et fondant-spørgsmål til Rasmus Klump-kagen: Du har gul på toppen og rød rundt om, men hvordan får du den røde til at sidde fast? Er der rød fondant under den gule eller har du bare sat det sammen med tyloselim?
    Tusind tak for en god blog.
    Mange hilsner Katrine

    SvarSlet
  21. Det er nogle vildt flotte ting du laver. Skal helt sikkert prøve at lave McQueen kagen til min søn til oktober.
    Skal lige høre dig om en ting - "indrammer" du altid fyldet med UCF? Det har jeg nemlig ikke gjort, men det lyder rigtig praktisk.
    Tak for fantastisk inspiration :-)
    Louise

    SvarSlet
  22. Hej Edith.
    Hvor er det bare en flot kage! Jeg vil så gerne lave en Rasmus Klump kage til min søns 1års fødselsdag. Men jeg har aldrig lavet det før. Så figurerne er udelukket :-) men ved du om jeg kan købe nogle figurer et sted?
    Mvh Tina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.