torsdag den 21. juli 2011

McQueen kage til Nikolai

Sødeste lille Nikolai bliver 5 år i dag og ligesom mange andre fem-årige, så er Nikolai vild med Cars og lynet McQueen, så hvad kunne være mere passende på hans fødselsdag?




Lynet er en chokoladekage lagt sammen med en lækker chokoladefrosting. Da han er skåret ud i frihånd, er der ikke tykke lag med flødefuld i, for så ville han splatte for meget ud da jeg skar formen til. For én gang skyld har jeg vist fået taget rigeligt billeder af processen til at vise hvordan man laver sådan en fætter. De kommer på bloggen i næste uge!
Lynet skinner, som han jo også gør i "virkeligheden", og det skyldes ikke bare sommerregnen, men PME Edible Glaze Spray. Bilen fik en omgang spray til sidst og det virkede helt perfekt. Jeg var lidt bange for om nogle af farverne eller RI'en ville flyde ud, men de blev hvor de skulle. Sprayen er dog lidt dyr, så det bliver ikke alle kagerne der får shine, men nu var den her jo også til sødeste Nikolai ;-)

Endnu en gang blev jeg først færdig med kagen sent i nat, men det er nu engang det eneste tidspunkt med ro og hvor mindstemanden ikke vil lege med. Jeg vil nuppe mig en kop kaffe til og se om det hjælper lidt.

Rigtig dejlig sommerlig regnvejrsdag til dig!

15 kommentarer:

  1. Så sej! Meget flot kage du har lavet af selveste Mcqeen. Selvom jeg har en PIGE på 5 år, ville den bestemt få en høj status herhjemme. Men ja, enhver dreng ville da elske at få sådan en Mcqeen kage ;o)

    Håber du får indhentet lidt af den manglende søvn på et tidspunkt!

    Ha' en rigtig dejlig dag /Heidi

    SvarSlet
  2. Hvor er du bare dygtig - og jeg ville også elske at få sådan en kage selvom jeg er kvinde og 34 år ;-)
    HÅber I får en rigtig god dag!

    SvarSlet
  3. Årh Edith!!! Jeg siger det jeg plejer at sige: Du er jo fantastisk!!
    Nikolai er en heldig lille fødselsdagsfyr!

    SvarSlet
  4. Ej hvor er den flot :) Jeg beundrer altid hvor gennemførte dine kage bliver. Mon ikke Nikolai også bliver imponeret ;)

    SvarSlet
  5. EDITH!!!!!!! Den er jo for lækker. Du er netop blevet udnævnt til at bage eftermiddagskagen til vores sukkerblomst kursus - hvilken ære, det kan du da ik sige nej til??????
    Flot arbejde
    Knus

    SvarSlet
  6. For en fantastisk kake!! En ekte kakekunstner, det er det du er;-)))

    SvarSlet
  7. Nøj, den er flot... Glæder mig til at se billederne er processen!

    SvarSlet
  8. Så flot Lynet blev! Jeg har også en glaze spray jeg ikke har fået prøvet endnu, men det er godt at høre om dine erfaringer. Så tør jeg nok godt snart kaste mig ud i at prøve den.

    SvarSlet
  9. Ser virkelig godt ud:-)

    SvarSlet
  10. Hvor er du altså bare dygtig! Er vildt imponeret gang på gang. Jeg tør slet ikke vise min store dreng dine kager...så ved jeg godt hvad han vi ha' til sin fødselsdag! Det kunne være sjovt, hvis du engang ville tage billeder af tilblivelsen af dine kunstværker ;o)

    SvarSlet
  11. Total gennemført.. smukt arbejde :)

    SvarSlet
  12. Heidi - Tak. Ja den er sikkert et lige så stort hit hos pigerne. Jeg nåede i hvert fald at få et kærligt forhold til den lille fyr inden han forlod vores køleskab ;-)

    Prinsesse Suh - Ha ha :-) og tak!

    Sophie - Tak! Jeg bliver glad hver gang!

    Gitte - Mange tak. Jeg tror han blev glad men jeg har ikke lige hørt fra min veninde (hans mor) endnu.

    Lone - WOw! Ja sikke da en ære! Så får jeg da helt præstationsangst ;-) Men du har ret, det kan man da ikke sige nej til :-) Glæder mig i øvrigt afsindigt!

    Hege - Tak for dine søde ord :-)

    Ditte - Takker. Måske kommer de senere i dag, hvis jeg lige finder tiden.

    Camilla - Ja jeg var altså også virkelig nervøs. Tænk hvis man havde brugt så mange timer på kagen og så ødelagde den fuldstændigt med den spray! Men heldigvis gik det jo fint.

    Pia R -Tak!

    Pia (mum22boys) - Mange tak. Jeg har taget billeder af processen denne gang og laver nok en how-to snart. Så kan du jo selv gå i krig til hans fødselsdag ;-)

    Lene - Tusinde tak.

    SvarSlet
  13. Hvor er den blevet super!!! Åh, kender alt for godt.det m at glemme at tage billeder af processen. Super finish kagen har fået!

    SvarSlet
  14. Hjææælp! Jeg skal aflever min McQuuenn fondant kage om 1½ time. Fondanten er hård som sten. Nogle gode forslag hvordan man kan rede det store arbejde? Den ulykkelige selvlærd konditor

    SvarSlet
  15. Hej Edith.

    Hyggeligt at hilse på dig idag til cakeshowet 2013.

    Måtte lige ind og lure på din meget fine hjemmeside. Du laver jo et fantastisk arbejde med alle dine kager, meget inspirerende. De er jo super flotte.
    Jeg håber det gik godt i konkurrencen, jeg smuttede desværre før vindere blev udnævnt.

    Mvh Malou ( mors rollinger / mor til rollinger)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.